För patienter
Att tänka på vid beställning av våra analyser
Har du frågor om olika analyser är du naturligtvis välkommen att kontakta oss, antingen via e-post eller telefon. Vi föredrar e-post (info@amodomedical.se) då det kan vara svårt att komma fram till oss på telefon samtidigt som det också ger oss en möjlighet att säkerställa att vi skickar ut korrekt information. Däremot får vi som företag inte lämna råd om eventuella behandlingar.
En del av våra analyser går enbart att beställa via någon av oss utblidad behandlare. Anledningen till det är att vi vill säkerställa att du som patient inte bara får ett svar utan även får hjälp med att tolka svaret som ibland kan innehålla ganska avancerad information. Samtliga behandlare har genomgått utbildningar för att kunna tolka och även ge konkreta råd över hur du som patient kan gå vidare utifrån resultatet.
För oss är det även av stor vikt att vi kan upprätthålla en hög standard på de kliniker som vi samarbetar med. Därför uppskattar vi återkoppling från dig som patient.
Viktigt gällande beställning och betalning.
Vad gäller beställningar så följer vi Konsumentverkets rekommendation om ångerrätt och du som är privatperson har 14 dagars ångerrätt/bytesrätt när du beställer av oss. Det innebär att du kan avboka en beställd analys om du hör av dig till oss inom 14 dagar från att du mottagit ditt test-kit. Då tid och plats bokas upp i laboratoriet för analys av ditt prov vid beställning går det ej att återkalla en beställning efter det att ångerperioden på 14 dagar passerat. Det innebär att betalning kommer att krävas in oavsett om du utnyttjar din bokade plats i laboratoriet eller inte. En beställning av en analys är giltig i 12 månader sedan förfaller möjligheten att ta sin analys då remissen automatiskt tas bort ur systemet.
Informationbroschyrer om våra analyser.